2009. november 29., vasárnap

Végtelen határok

Akik most abban reménykedtek, hogy kedvenc sci-fi sorozatotokról kaptok eddig ismeretlen információt, sajnos ki kell ábrándítsalak benneteket. Gasztronómiai élvezetekről lesz szó ugyanis. (Persze hogy élvezet-e, azt majd mindenki eldönti saját maga.) Azért ne keseredjetek el, tudományos fantasztikumban lesz így is részetek, bőven.

Bencééknél már sokat olvashattak az érdeklődők Japán félelmetesen gazdag, sokszor hihetetlenül extra, ám mindig sajátos étel- és italvilágáról. Persze ezt a sorozatot valószinűleg a végtelenségig lehetne folytatni, mégse érne végig. Ami nem is baj, mert így nekem is jut erről-arról írnivaló.
Minap a vonaton lettem figyelmes egy italreklámra, mely termék a napokban jelent meg a piacon. Kellőképpen vadul hangzott ahhoz, hogy vegyek egyet és kipróbáljam.

Az új csoda: az ecete
s tej. Nos igen, jól látjátok: ecetes tej. Egészen pontosan grapefruit-, ecet- és tej"koktél". Ha jól értelmezem az oldalt található műleírást, valami köze van Észak-Olaszországhoz...

Így estefelé, gondoltam elfogyasztom a délben vásárolt édességet: már a karácsony hangulatát formailag idéző (ez is), babpasztával töltött piskóta-gofrit (ezt a szópárost találtam leginkább alkalmasnak, mely jellemzi a helyben, a vásárló szeme láttára készülő sütikét). És elszántam magam a tettre is, miszerint kipróbálom az ecetes tejet.

Azért persze méregettem, szagolgattam egy darabig, mire vettem a bátorságot és beleittam.
Elsőre leginkább a grapefruit íze jön át - szerencsére. És hát félve mondom ki: nem rossz! (Nem ér megkövezni, sem kiközösíteni!) Aztán persze a többedik kortynál egyre intenzívebb az ecet, ami nyilván szándékos, hiszen ec
etes tejet fogyasztunk és erről nem szabad elfeledkeznünk!
Mindenesetre, biztosan nem lesz a kedvencem. (És őszintén remélem nem töltöm az egész éjszakát a WC-n, bár székrekedés esetén minden bizonnyal az összes népi gyógymódot űbereli..)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése