2010. május 19., szerda

Viszlát - a pokolban...





























...és kössz a halakat...

Na nem a galaxisbéli stoppolásaim élményeiről lesz most szó, ez a mese még odébb van. Annál extrább, kulináris földi kaland következik.

Bence egy áprilisi bejegyzése hosszas diskurzust váltott ki a bálnahús előszeretetteljes fogyasztásáról Japánban. Én is hozzátettem a magam szerény véleményét annak idején, amit máig fenntartok, tehát tessék nyugodtan kövezni.

Ám ma ebédkor az elméletet gyakorlatba ültettem. Igen, kérem, a mai ebédem a shokudou-ban (menza) kujirakatsu, azaz sült bálnaszelet volt. Nem igazán tudom még most sem elhinni teljesen, hogy ezért az árért ezt kapni lehet - végülis bármi lehetett amit megetettek velem -, mindenesetre maradjunk a jóhiszeműségnél: tehát ma bálnát kóstoltam...

Nincs miért ezt hosszan magyarázni, a lényeg: finom, nagyooon finooom!
Most már csakazértis ki kell próbáljam nyersen is, kerül amibe kerül!
Így hát hatalmas megkönnyebbülés lett úrrá rajtam azonnal: ezentúl már nem nagyon aggódom jövőbeni vétkeimért, hisz ezek után nyilván a pokol legmélyebb bugyrában fogok eleve perzselődni - legalábbis az emberiség vélhetően jelentős hányada szerint...

Szóval, tessék csak, bátran, ide tessék lőni! :D

10 megjegyzés:

  1. 地獄へようこそ (笑)

    mennyibe került?

    VálaszTörlés
  2. ...hmmm megéheztem! Én mindig is azt mondtam, hogy egy hús annál, finomabb minél nagyobb állatból vágják ki! Az igaz, hogy nem konkrétan a bálnára gondoltam, megelégszem én Magyarország egyik legnagyobb testű emlősével is, de most kíváncsivá tettél!

    Bálnát akarok enni! Budapesten vajon hol?...

    VálaszTörlés
  3. Ja, és én egy kicsit több kifejtést igényelnék gasztro vonalon! Szóval milyen volt? (íz, szín, állag, illat stb.)

    VálaszTörlés
  4. Én is megkóstolnám :)

    Persze nem hiszem, hogy itt lehet kapni... A szín és állag dolog engem is érdekelne, mert ugyan vízben van, de mégis emlős...

    Véleményem szerint amúgy azért kaptuk ezeket a fogakat, hogy rágjunk vele és húst együnk. És mivel "főragadozók" vagyunk bármelyik állatot megehetjük, én ebben hiszek :)

    VálaszTörlés
  5. Nos, mint emlitettem ez sutve volt...
    Elso ranezesre akar marha/borju is lehetne, az atsult hus szine barnas. Mar az elso falat hatalmas meglepetest es egyben gyonyort okoz, ugyanis a latszat okozta varakozassal ellentetben egy vegtelenul puha, omlos valamit erzekelunk, ami hatarozottan emlekeztet a fejunkben levo hal-iz-asszociaciora, ellenben minden eddigi tapasztalatot felulmul. Mig az angolnat viszonylag konnyen tudnam jellemezni: puha-rost-edes, ezt keptelen vagyok szavakba onteni. :)
    kivancsian varom a nyers valtozat elmenyet... :)

    VálaszTörlés
  6. Egy dolog, azért vigasztaljon: A mennyben jó, de a pokolban több az ismerős! :)

    VálaszTörlés
  7. @jucy:"Véleményem szerint amúgy azért kaptuk ezeket a fogakat, hogy rágjunk vele és húst együnk. És mivel "főragadozók" vagyunk bármelyik állatot megehetjük, én ebben hiszek"
    Ezt egy férfi sem mondhatta volna szebben! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Ikkyu-san :)
    És vizdakjankanak is a leírást. Most még egy kaja került a "mindenképp ennem kell" listámra :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem is felkerült a listámra, de sanszos, hogy mostanában nem jutok hozzá! Hacsak nem sütnek a Wasabiban! :)

    VálaszTörlés
  10. @jucy: hat hogy foragadozok vagyunk-e, nemtom; azert nem allnek ki puszta kezzel jo par allat ellen... :D mindenesetre ezzel altatja magat az emberiseg... :D az olaj meg omlik az oceanba lassan, de biztosan, peldaul, hala nekunk...
    de ettol fuggetlenul a balna tenyleg finom! :) joggal tarthatjuk inyencsegkent szamon, leven vizi emlos...

    VálaszTörlés